Friday 23 May 2014

dah tau apa nak buat bila bateri kereta abih

Assalammualaikum

beberapa hari ni aku dengan member2 aku asyik keluar berjalan je...bila dah sekali keluar melarat la sampai dua tiga kali pulak...kalau duk kat bilik kitorang tido sungguh2 kalau dapat keluar pulak kitorang keluar sungguh2...

nak dijadikan cerita masa keluar malam tadi...otw nak balik kete takleh start...tapi nasib baik kat parking, klu kat tgh2 traffic light...jenuh tahan malu la...

kete tu takleh start sebab bateri habih...nak buat camne taktau...nasib baik ada en manager ni tolong n 2 orang kengkawan dia yang lain..ahaks...(tau dia manager sebab dia bg name card...OPERATION MANAGER...fuhhh) kebetulan dia parking sebelah kete kitorang...bila dia tengok kitorang macam blur je taktau nak watpe kete takleh start dia pon datang r tanya..."sepatutnya kitorang yang g tanya dia dak, sebab nak mintak tolong ngan orang"...tapi takpelah, kitorang perempuan takkan perigi cari timba kot...cehh takde kena mengena langsung....

papepun hari ni kitorang belajar la macam mana nak guna jumper bila kete takde bateri....sebelum ni yang aku tau kalau kete takleh start takda bateri kena tolak la kete tu...sebab ayah aku selalu suruh tolak kete dia kalau kete takleh nak start...beselah dulu2 kete charade tu ha...tapi aku suka tolak kete...kuat jugak aku boleh tolak...tapi pakai jumper ni ag senang...bila member aku ngan en manager cakap boleh guna jumper tadi aku macam blur...macam mana ghupenya jumper tu??....eksaited nak tau nih...nak jugak belajar nanti dah ada kete sendiri..senang sikit...yelahh walaupun perempuan kita kena tau jugak benda2 basic pasal kereta ni kan....barulah tak kena tipu hidup2 nanti

taraaaa!! ha nilah jumper



macam dalam citer rob b hood..yang jackie chan berlakon tu...time nak selamatkan baby....aku nangis masa scene tu...sedihhhh...dah la baby tu comeiii... jadinya sekarang ni taulah jugak macam mana nak buat bila tengok orang tu sambung jumper ni kat kete kitorang ngan kereta dia tadi...dapat jugak ilmu hari ni..takdelah nanti tau bawak kete je kan...sekurang-kurangnya ilmu basic pasal kereta kena tau jugak...barulah tak kena tipu..setakat ni aku dah tau macam mana nak cek air, cek minyak hitam, dgn bateri...tukar tayar tak tau boleh buat ke tak...tapi nak belajar la nanti....







nilah scene dalam rob b hood yang aku cakap tadi tuh...

#orang malaysia nih sumer baik2 suka tolong orang:)))))
#en manager bagi name card...konfiusss nak contact ke tak?
Wassalam:))